2017年04月03日

Cause you had a bad day - ついていなかっただけさ -



本日の英語カラオケ教材は
「落ち込んだ人を全力で応援する歌」
という動画シリーズの中から拾って来ました。

この曲を聴いて救われた!
という経験をお持ちの方もいらっしゃるのでは・・・

とても爽やかな心地よい歌で
心を癒しながら同時に英語を学習してみましょう。





Daniel Powter - Bad Day




Where is the moment we needed the most

僕らが求める一番大切な瞬間はどこだろう?



You kick up the leaves and the magic is lost

落ち葉を蹴り上げたら魔法は解けてしまったんだ



They tell me your blue skies fade to grey

青空は灰色に色褪せて



They tell me your passion's gone away

情熱はみんなどこかに消えていってしまった



And I don't need no carryin' on

もうこれ以上、無理をして続けなくていいんだ









You stand in the line just to hit a new low

また落ち込むだけの列に並んで



You're faking a smile with the coffee to go

テイクアウトしたコーヒーを片手に作り笑い



You tell me your life's been way off line

思った通りの人生にはなってくれないって



You're falling to pieces every time

いつだってきみはボロボロになって



And I don't need no carryin' on

でももうこれ以上、無理をして続けなくていいんだよ







Daniel Powter - Bad Day (Official Music Video)





Cause you had a bad day

今日はついていなかっただけさ



You're taking one down

またひとつ落ち込んでしまっても



You sing a sad song just to turn it around

悲しみの歌をうたえば、気分も変わるよ



You say you don't know

わからないんだって言うけれど



You tell me don't lie

僕に嘘はつかないで



You work at a smile and you go for a ride

きみはまた笑顔を作って、出かけていく



You had a bad day

でもまあ、今日はちょっとついてなかっただけだよ



The camera don't lie

カメラの前では嘘はつけないんだよ



You're coming back down and you really don't mind

嫌なことがあっても、そんなに気にしてないでしょ?



You had a bad day

だって、今日のきみはついてなかっただけなんだもの



You had a bad day

ついてなかっただけなんだよ










Well you need a blue sky holiday

やっぱり休日には青空がなくっちゃね



The point is they laugh at what you say

そして、みんなはきみの話を聞いて笑いあう



And I don't need no carryin' on

もうこれ以上、無理をして続けなくていいんだ







Bad Day Karaoke






You had a bad day

今日はついていなかっただけさ



You're taking one down

またひとつ落ち込んでしまっても



You sing a sad song just to turn it around

悲しみの歌をうたえば、気分も変わるよ



You say you don't know

わからないんだって言うけれど



You tell me don't lie

僕に嘘はつかないで



You work at a smile and you go for a ride

きみはまた笑顔を作って、出かけていく



You had a bad day

でもまあ、今日はちょっとついてなかっただけだよ



The camera don't lie

カメラの前では嘘はつけないんだよ



You're coming back down and you really don't mind

嫌なことがあっても、そんなに気にしてないでしょ?



You had a bad day

だって、今日のきみはついてなかっただけなんだもの



You had a bad day

ついてなかっただけなんだよ



(Oh, on a holiday)



Sometimes the system goes on the blink

ときどき世界がおかしくなって



And the whole thing turns out wrong

何をやってもうまくいかない



You might not make it back and you know

もう取り返しのつかないこともある



That you could be well oh that strong

でも、もしかしたらうまくいくかもしれない うん、間違いないよ



And I'm not wrong

本当だよ



(Yeah,yeah,yeah,yeah)



So, where is the moment we needed the most

僕らが求める一番大切な瞬間はどこだろう?



Oh you and I

きみと僕にとっての大切な瞬間



You kick up the leaves and the magic is lost

落ち葉を蹴り上げたら、魔法はもう解けてしまったんだ













Cause you had a bad day

今日はついていなかっただけさ



You're taking one down

またひとつ落ち込んでしまっても



You sing a sad song just to turn it around

悲しみの歌をうたえば、気分も変わるよ



You say you don't know

わからないんだって言うけれど



You tell me don't lie

僕に嘘はつかないで



You work at a smile and you go for a ride

きみはまた笑顔を作って、出かけていく



You had a bad day

でもまあ、今日はちょっとついてなかっただけだよ



The camera don't lie

カメラの前では嘘はつけないんだよ



You're coming back down and you really don't mind

嫌なことがあっても、そんなに気にしてないでしょ?



You had a bad day

だって、今日のきみはついてなかっただけなんだもの



You had a bad day

ついてなかっただけなんだよ



Had a bad day [ x 5 ]

ちょっとついてなかっただけなんだから



















ラベル:Bad Day
posted by oyaji rock at 18:03| ニューヨーク ☀| Daniel Powter | 更新情報をチェックする